דף הבית » בית הערבה – קיבוץ יפעת

בית הערבה – קיבוץ יפעת

בית הערבה – קיבוץ יפעתבית הערבה הינו בית אבות סיעודי, הממוקם בלב קיבוץ יפעת. כאשר נוצר צורך מהותי למצוא פתרון דיור ומוקד סיוע לקשישי הקיבוץ, הוחלט עוד בשנותיו הראשונות על הקמת בית חם לאוכלוסייה המבוגרת, שיאגד תחתיו את כל השירותים להם הם זקוקים. עצם הקמתו במקום זה טומן בחובו יתרון מרכזי שנשמר עד היום: נוף מרהיב של עמק יזרעאל, ואווירה פסטורלית ונעימה.

בית הערבה מופעל על ידי התנועה הקיבוצית, המצטיינת בהקמת מוסדות סיעודיים בקיבוצים. הוא הוקם ברשיון מלא של משרד הבריאות, וכן נמצא תחת פיקוחו. המקום מיועד לכ-15 קשישים המשתייכים לאוכלוסייה הסיעודית, ובו ניתנים להם טיפולים רפואיים שונים (בדיקות, אבחונים, טיפולים מונעים), טיפול אישי (רחצה, הלבשה וכו'), סיוע סוציאלי ועוד.

הדיירים משתכנים בחדרים מרווחים, וזוכים בזמן השהות שלהם לארוחות חמות ולשירותי דואר. מגוון הפעילויות החברתיות שמציע המקום לדייריו ראוי לציון, וכולל חוגים (כולל חוג התעמלות), הפעלות, משחקים, ימי עיון ועוד.

הקשישים מועסקים בעבודות שונות המעבירות את זמנם ומותאמות להם באופן אישי, ורשאים לבקר גם במספרה או בבית הכנסת הפועלים במקום. צוות המקום כולל רופאים, אחים ואחיות, מטפלים, פיזיותרפיסטים, עובדים סוציאליים וכן הלאה. אלה מנוסים מאד בעבודה עם קשישים, כשמספר הדיירים הקטן מאפשר להם להעניק תשומת לב מרבית לכל דייר ודייר.

החל משנת 2009, פתוח המקום גם לקשישים שאינם משתייכים עם אוכלוסיית הקיבוץ.

כתובת המקום: קיבוץ יפעת, 30069


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר